donderdag 18 oktober 2012

Strobisten met Jolien

Het stond al heel lang op mijn agenda nog eens gaan "Strobisten", maar om allerhande redenen kwam het er nooit van. Mag misschien ook zeggen dat ik het strobisten niet helemaal in de hand heb en dit nog maar een drietal keren beoefend heb.

Om wat gedachten of ideeën op te doen had ik een vriend fotograaf meegevraagd voor wat begeleiding. Thuis nog even zien of alles in de koffer zat en het ook nog even uitgetest en dan op naar de shoot in Sint-Truiden.
 
 
Technische gegevens:
Geflits door paraplu die rechts voor het model stond en een reflectiescherm links van het model.
Flits Canon 580 II : 1/1
F 7.1  -  1/200sec  -  35 mm  -  iso 200
Lens: Canon EF 24-105mm f4.5 IS USM
 


Had voor de gelegenheid een model gevraagd dat voor de eerste keer zou samenwerken met mij, dit was echter niet heel slim, want het model had ook nog maar enkele (2) shoots op haar agenda staan.
Dus was er geduld gevraagd aan beide zijden van de camera.
 
 
 
Technische gegevens:
Geflits door paraplu die rechts voor het model stond .
Flits Canon 580 II : 1/1
F 7.1 - 1/200sec -  45 mm - iso 200
Lens: Canon EF 24-105mm f4.5 IS USM

 
Heb mij vandaag even laten assisteren door een collega en ben dan maar beginnen experimenteren met flits en oplichtscherm. Dit is voor velen misschien heel eenvoudig maar voor mij al meer als voldoende om dit er goed vanaf te brengen. Mijn flits zou dienst doen als hoofdlicht en met het reflectiescherm zou ik de uitgezonden stralen van de flits opvangen en terug laten kaatsen op model of muur.
Hieronder enkele beelden die gemaakt werden tijdens de shoot.

 
 
Technische gegevens:
Geflits door paraplu die rechts voor het model stond en links van het model opgelicht met een reflectiescherm.
Flits Canon 580 II : 1/1
F 11  - 1/200sec -  28 mm - iso 200
Lens: Canon EF 24-105mm f4.5 IS USM  

 



Technische gegevens:
Geflits door paraplu die rechts voor het model stond en links voor van het model opgelicht met een reflectiescherm.
Flits Canon 580 II : 1/1
F 6.3  - 1/200sec -  58 mm - iso 200
Lens: Canon EF 24-105mm f4.5 IS USM


 
Hopelijk heeft u ervan genoten, commentaar en suggesties zijn steeds welkom.
 
Tot de volgende,  
 

Geen opmerkingen: