zondag 6 mei 2012

Marieke en Sophie in de studio

Het was al een tijdje geleden dat ik nog in de studio gewerkt had, maar een drietal weken geleden ben ik voor enkele uurtjes de studio ingedoken om wat te oefenen op "belichting".
Natuurlijk voor zulke oefenshoot heeft men ook modellen nodig en die zijn niet altijd bereid om te komen als ze weten dat het om even wat oefenen gaat. Toch kon ik weer een beroep doen op mijn vaste modellen en kon ik Marieke overtuigen om even langs te komen in de studio. Toch had ik diezelfde dag ook een nieuw model aan de haak geslagen Sophie, het zou haar eerste studioshoot zijn en dus de ideale gelegenheid om met haar wat te oefenen op die belichtingen. Natuurlijk was het bang afwachten wat Sophie er ging van teweeg brengen en daarom had ik Marieke gevraagd om even als eerste aan te treden.

1.

Opname gemaakt met een grote softbox links van het model en rechterkant opgelicht met een reflectiescherm.

Studio uitgelicht voor éénpunts belichting en de modellen hun visagie verzorgd, konden we eraan beginnen.
Marieke de rot in het vak, zou even laten zien hoe je moet poseren en in de lens moet kijken. Dit was natuurlijk het gedroomde senario voor Sophie want zo kon zien hoe alles in zijn werk ging. Sophie namm heel het gebeuren in aanschouw en even later verschijn zij voor de camera voor haar eerste studio-shoot.


2.

Softbox links voor onder een hoek van 45°.

Eerst nog even onwennig, maar al snel overwon ze de vrees om voor een camera te staan en stond als bijna volleerd model haar mannetje. Toch nog links en rechts wat aanpassingen, de juist blik te voorschijn toveren, het kijken naar.. e.d. maar mits de juiste aanwijzingen ben ik er ook in geslaagd om van haar mooie beelden te maken.


3.

Softbox links voor op 45° t.o.v. model en onder een hoek van 45° naar het model toe.

Na een aantal uurtjes hebben we er dan een stop aangemaakt en keerden allen tevreden naar huis.
Voor Sophie zou het niet haar laatste shoot zijn, want via een email kon ik vernemen dat ze nog wel eens voor mijn lens wilde staan.


4.

Opname gemaakt met de grote softbox links voor en niet bij opgelicht rechts, vandaar de donkere kant, meer low-key opname.



Dus eind goed, alles goed. En nu nog even wat beelden.



Tot de volgende,

Geen opmerkingen: