zaterdag 19 mei 2012

Fotomeeting Verbeke Foundation

Sorry, maar het is ondertussen al enkele dagen geleden dat deze meeting heeft plaats gevonden, maar heb de tijd niet gehad om wat op mijn site te zetten hiervan. Bij deze gaan we dit rechtzetten en ga ik een korte samenvatting geven van deze meeting.


Dinsdag morgen 1 mei voor ons Belgen een feestdag, maar voor een aantal fotografen en modellen de kans om eens samen te komen voor een ganse dag te shooten. Persoonlijk had ik gezorgd voor de reservering van het domein en alles zowat in goede banen te sturen. De weken en dagen ervoor contacten gelegd met binnen- en buitenlandse fotografen om gezamelijk er een prettige dag van te maken.



Er boden zich dan een tiental fotografen aan die elk een model zouden zoeken en eventueel nog enkele visagisten. Samenkomst in Kemzeke om 9u30 op het domein en dan even de nodige uitleg gegeven van wat kon en niet kon, want er zou dit keer niet teogelaten worden om aan naaktfotografie te doen, dus ieder model mooi in de kleren blijven.
Iedereen zou na de uitleg uitzwerven over het domein om rond de middag even terug samen te komen voor iets te nuttigen en te drinken, daarna opnieuw beelden schieten.
Na een maand van wisselvallig weer hadden nu juist een dag van zonneschijn en milde temperaturen, zodat we buiten op het domein de vele speciale plekjes op te zoeken om "het beeld" te maken.




Persoonlijk ben ik binnen in de hangaar begonnen met shooten om later op de dag naar buiten te gaan, wanneer het zonneke al enkele graden meer op de thermometer had gezet.
Binnen heb ik veel gewerkt met het bestaande en invallende licht, die volgens mij toch mooie beelden heeft opgeleverd. Samen met een collega hebben we dan enkele beelden gemaakt als volleerde strobisten op de binnen- en buitenlocatie.


Ondertussen contacten houden met collega fotografen en modellen om te horen als alles naar behoren verliep. Reacties van "leuk, fijn, geweldig, bedankt enz." werden regelmatig naar me toe geroepen, dan kan je als organisator daar alleen maar tevreden mee zijn. In de vroege namiddag zouden dan de eerste fotografen huiswaarts keren om bepaalde redenen, maar de laatste zouden het toestel wegstoppen omstreeks 16u30, wat ook het einduur zou zijn.
Vele handjes geschud en kusjes ontvangen van modellen, ook nog even napraten over de voorbije meeting met een fris pintje hoorde er natuurlijk bij.




Dan bleef er voor mij alleen nog maar de huur te betalen en samen met mijn collega en de overige modellen huiswaarts te keren en nog even een stop te maken voor de innerlijke mens te bevredigen met een etentje, schotel, snack of wat het ook mag zijn.
Thuis gekomen, had ik al emails binnen van tevreden fotografen die mij bedankten en uitzagen naar een volgende shootmeeting. Daarom zal ik proberen in de toekomst opnieuw zulke samenkomst te regelen en hoop ik dat ik weer voor een grote groep fotografen en modellen de wens in vervulling kan laten gaan.




Hierbij wil ik dan ook iedere fotograaf, model en visagie bedanken voor hun medewerking en positieve reacties, tot de volgende shoot.
Hierbij beelden van mij persoonlijk van de shoot.









Reacties en commentaar steeds welkom.
 

Tot de volgende,    

Geen opmerkingen: