zaterdag 15 januari 2011

Fotografie-Pro: Modelfotografie op binnenlocatie

Na onze vorige shoot op buitenlocatie, dit keer een warme binnenlocatie gebruikt "C-Mine Winterslag".

Deze opgelegde shoot heeft al enkele weken terug plaats gevonden, nog voor de kerstvakantie en dit met een groot aantal modellen. De modellen werden verdeeld over de duo's van fotografen en we konden aan de slag voor een volledige voormiddag plaatjes schieten. Enige uitleg gegeven aan de modellen wat wij van hen verwachtte, de juiste kleding uitzoeken en dan naar een geschikte plaats voor opnamen.


Dana

De bedoeling van de shoot was leren werken met flits op- of los van het toestel. Daar ik niet al teveel aan materiaal wou meenemen, had ik gekozen voor mijn flits op het toestel, voorzien van een kleine softbox die toch een mooi verdeeld licht zou moeten opleveren.
Merendeels van de foto's zijn genomen met diafragma's van 5.6 en 8.0 en een sluitersnelheid van 1/125 sec.


Dana

Verder heb ik mijn flits 1 tot 1.5 stop onder- of overbelicht ingesteld, naargelang de situatie. De lenzen die ik heb gebruikt; een canon 17-85mm en 70-200mm 2.8, deze laatste voor betere uitsnijdingen en voor dichterbij te kunnen fotograferen, dit ook omdat ik zo weinig mogelijk wens te croppen.



Dana en Debby

Het was dan ook weer eens een fijne voormiddag, waar we weer veel hebben opgestoken. Hopelijk kunnen we deze module nog eens op een binnenlocatie gaan, want dit is toch weer eens iets anders dat het studiowerk. Verder enkele beelden die ik heb gemaakt in C-Mine Winterslag, veel kijks en reacties....



Debby


Karen en Jo


Annelies


Tot de volgende...

Geen opmerkingen: