donderdag 20 september 2012

Naaktfotografie 1

Vanaf de fotografie werd uitgevonden is naaktfotografie op de voorgrond getreden. De mens heeft altijd interesse getoond voor het menselijk lichaam en dit is niet anders in de fotografie. Het was dan ook een dankbaar onderwerp voor vele kunstenaars die de bekoringen van het vrouwelijke lichaam een uitdaging vonden om dit op enige manier ook in beeld te willen brengen.

De techniek van de naaktfotografie vormt een introductie tot de daarvoor benodigde vaardigheden, gebracht op een manier, die iedereen kan begrijpen.

Dit kan gaan om een figuurstudie, pin-ups, bedekt naakt of subtiele stemmingsfoto's, dit alles hoort voor een deel toe aan de naaktfotografie. Om deze fotografie tot een mooi geheel te brengen zijn er ook modellen nodig die passen bij het soort opname of thema.





Een fotoshoot is voor sommige modellen een grote stap om te ondernemen en zeker als het om naaktfotografie of een glamour fotoshoot gaat. Voor een deel heeft het te maken met het onderlinge vertrouwen tussen fotograaf en model. Veel vrouwen twijfelen of ze het wel aandurven of ze geschikt zijn voor zulke opdracht en als ze wel de ideale vormen hiervoor hebben.





Vandaag had ik dan ook een model dat zich voor de eerste keer naakt voor een camera zou vertonen.
Het was dan ook even onwennig voor haar, maar na een poosje was het ijs gebroken en verliep alles vlotjes. Zelf stond ze er verbaast van dat dit zo snel ging en had ze er het volste vertrouwen in dat alles netjes zou blijven. 

 




 
 
 
 
 


Als je deze beelden mooi of leuk zou vinden, mag je altijd eerst kennis komen maken, zodat je weet hoe ik werk en wat ik kan aanbieden. Onder de 18 jaar mag je bij mij niet naakt poseren.

Als fotograaf ben ik altijd opzoek naar de ultieme plaat! Heb jij een idee?, neem gerust contact met me op!!

Suggesties en commentaar zijn altijd welkom.


Tot de volgende,

1 opmerking:

Peter ten Lohuis zei

Mooie uitsnedes heb je gemaakt van het naakt.