zaterdag 10 maart 2012

Fotografische uitstap De Singel - Antwerpen

Wat een zonnige en fijne dag had moeten worden ging verloren in een natte en drieste uitstap naar Antwerpen. Toch hadden een drie-tal fotografen van A.P.L. zich gemeld voor deze gezamelijk uitstap met als thema: Architectuur.
Onderweg naar Antwerpen maar hopen dat de regen achterwege zou blijven, maar niemand die ons zou helpen hierin. Wagen geparkeerd en de stoute schoenen en vesten aangetrokken om De Singel eens van binnen- en buiten te fotograferen.
Op het eerste zicht een niet al te gemakkelijke klus, want waar ergens beginnen aan zo een gebouw, wat rondgelopen en van gedachten gewisseld en dan toch maar beginnen te shooten. Persoonlijk had ik gekozen voor meer naar de details te gaan kijken en deze proberen mooi in beeld te brengen. Dit is mij enigzins gelukt en leverde soms eigenaardige beelden op, die met enige bestudering dan toch ontrafeld werden.
Na eerst een natje een droogje en daarna opnieuw een natje, hadden we maar besloten om binnenshuis even te gaan kijken. Daarna verder afgezakt naar het cafetaria om hier een lekkere, maar dure tas koffie te nuttigen. Omdat de regen maar aanhield werd er besloten om terug naar Limburg te keren en hopende dat er toch enkele mooie en spannende beelden zouden bij zitten. Hieronder enkele van mijn beelden gemaakt ter plaatse die volgens mij kunnen weergeven wat ik eigenlijk bij het gebouw had gezocht.


Bovengedeelte met het restaurant/cafetaria.
Heeft een kleine bewerking ondergaan voor de lucht meer drama te kunnen geven.



Binnen, één van de wandelgangen waar ik heb gespeeld met een lijnencompositie, opname gebeurd met het aanwezige licht.


Detailopname van een trapleuning aan de buitenzijde, contrast even verhoogd.


Detailopname van een onderkant van een trap, waar ik geprobeeerd heb met lijnen en vlakken te spelen.
Opname gemaakt met het bestaande licht.


Tot de volgende,

Geen opmerkingen: