woensdag 2 februari 2011

Fotografie Pro - Volledige fotoshoot organiseren

Als laatste opdracht kregen we van de docent een totaal vrije organisatie van een fotoshoot voor de voeten geworpen. Dit zou inhouden alles zelf gaan uitzoeken wat betreft soort shoot, dus weten welke opstellingen zullen gebruikt worden de dag van de shoot, welk model(len) zijn bestemd voor deze shoot, aankleding van studio en model(len), zorgen voor visagie enz. Ik heb dit alles goed overwogen, maar het was niet zo evident om dit alles te verwezenlijken, want u zou zeker moeten zijn van de model(len) voor die dag en voor visagie, daarzonder zou het immers niet gaan. Dus tijdig modellen aangesproken en visagisten, waar we mogen spreken van veel geluk, want deze werden bijna onmiddelijk vastgelegd.
Verder heb ik alles op papier gezet voor het verloop van de shoot en ook enige documentatie gaan opzoeken die mij misschien nieuwe gedachten kon geven over de shoot zelf. Uiteindelijk is dan ook alles inorde gekomen en heb ik mijn laatste opdracht kunnen volbrengen.
Hieronder enkele foto's van de shoot, die dus bestond om een model te brengen in soort fashionshoot rond de feestperiode (eindejaar), het zou iets feestelijks moeten uitstralen en een weinig glamour. 












De opnamen zijn allemaal gemaakt met vier lichtbronnen, waarvan 2 schaalreflectors van 500w tegen de witte achtergrond en 2  rechthoekige softboxen 400w vooraan die onder een hoek van 30° t.o.v. van het model stonden, zodoende had ik weinig schaduwen op het model en toch geen al te vlakke verlichting.
Verder heb ik de twee achterste lichtbronnen één stop meer belicht als de voorste lichtbronnen.
Opnamen zijn gemaakt met een Canon 400D , zoomlens  EF 70-200mm  1:2.8 L IS USM , wat op bepaalde momenten wel wat krap was tot de aftand van het model, ik bedoel hierbij de totaalopnamen.
De instellingen van de camera had ik voor de belichting ingesteld op 1/125sec en als lensopening f/8.0 om voldoende scherpte te hebben.

In de zijbalk vind u nog opnamen onder de rubriek modelfotografie: Ann in studio en Evelien in studio.

Suggesties of reacties zijn altijd welkom.

Nog veel kijkplezier  

Geen opmerkingen: