woensdag 8 juni 2011

Photoshop voor fotografen

Wellicht de ideale oplossing voor uw foto's volledig naar uw eigen wens aan  te passen of te verbeteren. Met deze gedachte ben ik dan ook in januari gestart met een cursus photoshop voor fotografen. Vandaag ben ik 18 weken verder en bijna aan het einde van de cursus en zou al heel wat moeten opgestoken hebben over verschillende technieken e.d.. Maar dit is helaas niet zo, heb de cursus een beetje verkeerd ingeschat of anders waren de lessen anders dan ze mij hadden verteld bij de inschrijving. Heb momenteel mijn praktische proef (examen) en ik krijg er een punthoofd van, had het mij toch wat anders voorgesteld. Maar hoe kan je met lagen, laagmaskers e.d. werken als je er bijna geen les hebt over gehad. Heb een gedeelte van mijn praktische proef afgemaakt en was van plan om de rest deze week verder af te maken bij mij thuis, maar hetgeen wat ik dan al heb onthouden en zou moeten kennen, ben ik alweer vergeten. Niet te beschrijven, wat moet ik hieraan gaan doen en zeker wat moet ik na de cursus gaan doen voor toch enigzins wat technieken in mijn foto's te kunnen leggen, ik word er radeloos van.
Twintig weken zo goed als verknoeit en mijn inschrijvingsgeld ook kwijt, daar tegenover staat bijna niets geleerd. Gesproken van tijdsverspilling en geldverspilling. Wie kan mij duidelijk uitleggen " de grondbeginselen over lagen, laagmaskers e.d." liefst in het Nederlands, zodoende dat ik toch na enige tijd van start zou kunnen gaan met deze technieken. Dringend hulp nodig, wie kan mij verder helpen.

Tot de volgende, 

Geen opmerkingen: