zondag 8 augustus 2010

Strobisten

Een term die de laatste jaren veel gebruikt en beoefend wordt, maar voor sommigen nog steeds een onbekend genre in de fotografie. Bij deze laatsten hoor ik ook, vandaar mijn eerste beelden die ik op een verlaten domein heb geschoten op een zondagvoormiddag (4.7.2010). Gewapend met een weinig materiaal, softbox 90x90met flits, Lumiquest softbox 22x20 voor op de flits, Canon speedlite 580EXII, enkele Sunbounce reflectors, set Twinlink T2D triggers, enkele statieven, model en veel moed. Hieronder heb ik enkele resultaten gezet van mijn eerste strobistavontuur.

1. Grote softbox/flits rechts van boven naar beneden 45° opgesteld, hoofdlicht kwam van een venster dat hoger gelegen is.


2. Bestaand licht met kleine softbox op flits gemonteerd staand op de camera.
f 5.6 - 1/125 - iso 200 - 78mm - w.b. Auto

3. Grote softbox/flits gebruikt deze stond rechts achter mij en verder het bestaande licht gebruikt.
f 4.5 - 1/8 - iso 400 - 26mm - w.b. auto


4. Grote softbox/flits links op hoogte van hoofd, kleine softbox/ flits op toestel en gebruik gemaakt van het bestaande licht dat door het grote raam viel. Was zeer moeilijk om goed uit te lichten, wegens de grote lichtcontrasten.
f 5.6 - 1/125 - iso 200 - 78mm - w.b. auto

Voor de kenners van strobistfotografie mag er altijd een comentaar gegeven worden, is altijd leuk. Opbouwende comentaar is natuurlijk ook welkom. De verdere opnamen zullen nog op de blog gezet worden.
Tot de volgende......

Geen opmerkingen: